Tuesday, August 29, 2023

ესსე, რატომ ჯობია ქათმის კვერცხი ბატისას?!

 მოგესალმებით, ძვირფასო მეგობრებო, დღე მშვიდობისა და ბედნიერებისა მინდა გისურვოთ! ესეც ჩემი ხუმრობა: როგორც ვიცით, იხვის, ბატის, ინდაურის და ქათმის კვერცხებს შორის ქათმისა ფასობს ყველაზე მეტად და რატომ?! ქათამი თავის კვერცხებს რეკლამას უკეთბს, კაკანებს და კაკანებს, ზოგჯერ გულს გაგვიწყალებს კიდეც! ბავშვობაში მის კაკანს ველოდებოდით ხოლმე, ბებიაჩემი მეტყოდა, არიქა, კვერცხი დაუდვია ჩვენს ვარიკას, წადი მოიტანე, გოგლიმოგლს გაგიკეთებო! როგორ მიყვარდა გოგლიმოგლი, ვერც წარმოიდგენთ! მაღაზიაში ნაყიდ კვერცხს სულ სხვა გემო აქვს, სოფლისას - სხვა! და თუ რამდენიმე ქათამი აკაკანდებოდა ეზოში, ჩვენი, ბავშვების, სიხარულს საზღვარი არ ჰქონდა! ახლა კი რეკლამაზე მინდა გესაუბროთ, თვითრეკლამას დიდი როლი ენიჭება დღესაც, თუ სხვა არ გიკეთებს, შენ მაინც უნდა იშრომო ამ კუთხით! ფშაური ანდაზა მახსენდება; ,,სადაც არა ვთქოდიო, იქ არცა ვჩნდოდიო". დღეს ჩემს ლექსს შემოგთავაზებთ:

ნეტავ სიზმარია?!
ჩემს თვალში არეკლილს მზერას ვერ გაცილებ,
შენს თვალშიც მოვჩანვარ, - თეთრი ბეგონია,
ზეცაში იკვრება ღრუბლები საძილე,
ნეტავ სიზმარია თუ ასე მგონია.
მოვდევ ამ ბილიკებს, ხელშუა მიქრები,
და მხოლოდ კრისტალებს ვხედავ მე ბროლისას,
და როგორც გზამკვლევნი, გეძებენ ფიქრები,
თურმე სულ აქავე, ჩემს გულში მყოლიხარ.
მაია დიაკონიძე
21.08.2023 წელი

No comments:

Post a Comment