Tuesday, May 9, 2023

მოგონებებიდან, ხვლიკი, კომენტარებით, ავტ. ელგუჯა ციგროშვილი

 მოგონებებიდან:

ბავშვობაში ფონიჭალაში ვცხოვრობდით, მტკვრის სანაპიროზე. სანამ მდინარესთან მიხვიდოდი, კლდე უნდა ჩაგევლო, ქვიანი, ცოტა არ იყოს, საშიშიც იყო იქ სიარული, მაგრამ მე რა შემაჩერებდა. ცნობისმოყვარე ვიყავი. ყველაფერი მაინტერესებდა, ამ ციცაბოზე ნელა-ნელა ვეშვებოდი ხოლმე, ბალახებს, ეკლიან მცენარეებს, სხვა იქ არ ამოდიოდა, ვეპორჭყიალებოდი, ვებღაუჭებოდი და ხან წინსვლით, ხან უკანსვლით, მდინარესთან ჩავდიოდი. იქ ერთი ლოდი მქონდა ამოჩემებული, იმაზე დავჯდებოდი და მტკვრის ,,დუდუნს" ვუსმენდი. ფერიც მახსოვს წყლის, იშვიათად იყო სუფთა და ანკარა. მაგრამ მისი ჩხრიალი ყურს მიტკბობდა, ამიტომ დღესაც განსაკუთრებულად მიყვარს წყალი, მორაკრაკე ნაკადულები, ტბები, ზღვები, ოკეანეები თუ მთის პატარა წყაროები, ჭები და მიწისქვეშა წყლები. საქართველო წყლით მდიდარია, სისხლძარღვევებითაა დასერილი მისი სხეული, ის აცოცხლებს, უკვდავებას აძლევს, რომ მარად იარსებოს. მე კი იქ მეგობარი ხვლიკი მყავდა. ჩემს ლოდთან სხვა ლოდებიც ეყარა და სწორედ ერთი ლოდის ქვეშ ხვლიკი ცხოვრობდა. გამოძვრებოდა ხოლმე, აცოცდებოდა იმ თავის ლოდზე, მზეზე თბებოდა. ასე ვუყურებდით ხოლმე ერთმანეთს. მეგონა ზღაპრული ხვლიკი იყო, მზის შუქი შარავანდედივით დაადგებოდა ხოლმე. გუშინ ლექსიც ჩავწერე მასზე:
ხვლიკი
იმ ლოდის უკან ხვლიკი ცხოვრობდა,
მზეზე ბრჭყვინავდა ის ლილისფერად,
და დრო იმ ლოდთან როცა ომობდა,
გვირგვინს იდგამდა ის მზის სხივებად.

მზად იყო ჩემთვის გაეყო გული,
უმანკო სულის მცირე ნაგლეჯი,
და მისრულებდა ყოველგვარ სურვილს,
ძლიერ გვიყვარდა ჩვენ ერთმანეთი.

მაგრამ დამთავრდა ბავშვობა წრფელი,
ის ხვლიკიც გაქრა, აღარ ჩანს ლოდზე,
მე კვლავ ლილისფერ მეგობარს ველი,
ქარიშალი კი ქარიშხალს მოსდევს.
მაია დიაკონიძე
5.05.2023 წელი

  • ელგუჯა ციგროშვილი
    სახელი არ დაარქვი ?
    ზაფხულობით
    ბებიაჩემთან მერცხლები რომ მოფრინდებოდნენ , სახელებს ვარქმევდი . როცა დავუძახებდი , ხმაურზე მომხედავდნენ და მე მჯეროდა ,
    რომ ისინი სახელის გაგონებაზე მოიხედავდნენ და სიამაყის სიხარულით თუ პირიქით , კანში აღარ ვეტეოდი ...
    ალბათ ბავშვობაში ყველანი კეთილები ვართ და იმიტომაც ვგავართ ერთმანეთს .
    მერე თანდათან ცხოვრება და აუსრულებელი სურვილების სიმრავლე გვაუარესებს და გვაბოროტებს!

Maia Diakonidze
ელგუჯა ციგროშვილი არა, არ დამირქმევია, მაგრამ ჩემი ზღაპრის გმირი თუ გახდა, რამეს მოვუგონებ, მანამდე უსახელო გმირია ჩემი მოგონებების, ისე კი მართლა, რა წმინდა და ალალია ბავშვის ბუნება, სანამ ცხოვრების სირთულეები შერყვნის...

    • ელგუჯა ციგროშვილი
      ცოტა უცნაურობა მჭირს ,~
      ,,გაორებული"ვარ ...
      წინაპრებით და არაგვისპირული წარმომავლობით ,,არა~გველი" ვარ . აღმოსავლური ჰოროსკოპით ~ გველი !
      მინდა , რამით დაგეხმარო და თუ იმ ხვლიკის სახელი უცბად ვერაფერი მოიფიქრე , დროებით ჩემი სახელი დაარქვი , ვიდრე უკეთეს სახელს მოიფიქრებ ...
      ჩემთვის საამაყოც იქნება , ზღაპრის გმირს ჩემი სახელი თუ ერქმევა ! ( ხვლიკი გუჯა !)
    • Maia Diakonidze
      ელგუჯა ციგროშვილი კარგი რა გუჯა, ადამიანის სახელი როგორ დავარქვა ხვლიკს?! გველის წელში რახან დაბადებულხარ, ბრძენიც იმიტომ ხარ.

No comments:

Post a Comment